86 dagar

Det är 86 dagar sedan vi hade kontakt första gången. Klockan var mellan ett och två på nyårsnatten och vi träffades via ett forum för högkänsliga på facebook. Vi hann chatta drygt sex timmar innan vi insåg att vi inte bara bodde i samma del av landet, i samma landskap och i samma stad utan att vi bodde i samma stadsdel - 200 meter ifrån varandra! Dagen efter, den andra januari, tog vi en promenad tillsammans med utgångspunkt från ett höghus som ligger mittiemellan oss. Det sade kluck - havet alltså.. (vi har turen att bo bara tio minuter från sandstranden och havet).

Så nästan 90 dagar tillsammans nu. Och vi har varit tillsammans nästan varje dag av de 86 dagarna, det går inte att gömma sig när vi bor så nära varandra - som tur är :). Vi träffades genom vår högkänslighet och högkänsligheten är en del av vilka vi är. Vi tycker båda att det är skönt att vi är högkänsliga. Vi ser varandra och har ofta lätt att förstå och acceptera varandras behov. Det är så skönt att komma hem till Lina som nästan alltid har dämpad belysning hemma - "äntligen någon som jag" kände jag. Däremot älskar vi naturligt ljus som kommer utifrån och ser båda oerhört mycket fram emot våren och ljuset, inte minst det varma kvällsljuset som syns på väggen genom persiennerna. Sånt njuter vi mycket av. Även temperaturen är en grej som påverkar oss och där har vi väldigt olika preferenser, hon fryser ofta och jag är ofta varm. Det är en utmaning att hitta ett lokal-klimat i lägenheten som passar båda. Men ibland är det skönt och vi kan komplettera varandra då jag är hennes element och hon min luftkonditionering. Den stora utmaningen kanske är när någon av oss mår dåligt eller är stressad då vi lätt överför våra eneriger på varandra och båda drar åt minus. Det känns otroligt viktigt som två högkänsliga att båda tar ansvar för sitt mående och agerar för att hålla stressen nere och sikta mot harmoni. Vi vill gärna höra vad ni andra hsp-par upplever som lätt och svårt med att leva med en partner som är högkänslig, skriv gärna en rad till oss. Har ni tips och råd att komma med så tar vi gärna emot dom också. Trevlig kväll!

/Henrik      

Kommentarer:

1 Anonym:

Vilket mysigt initiativ! Vi är också ett högkänsligt par som är med om fullständig magi! Syns det vi skriver om endast i bloggen? För min del har jag inga problem att dela erfarenheter men har inte hunnit fråga om min fine känner samma. All lycka åt er! ❤️

Svar: Vad härligt att ni också känner så! ☺Era kommentarer behöver godkännas av oss för att synas (om det fungerar som det ska). Är det någonting ni vill fråga/skriva men utan att kommentaren syns så kan ni bara tillägga det, roligt att ni hittat hit! ❤
/Lina
djungelhjrnor.blogg.se

2 djungelhjrnor.blogg.se:

Hej!
Gick in och läste i er blogg och fick rysningar. Jag träffade kärleken med stort K i december. I en relationskris ville jag bolla med någon annan HSP så jag frågade efter ett bollplank i ett forum. Sen gick det fort. Vi hittade varandra direkt. Vi har aldrig känt oss så förstådda tidigare och aldrig hittat ett sådant lugn i kroppen som vi får av varandra. Ja ni beskrev det själva i bloggen. Exakt så är det.
Vi satt dock fast i dåliga relationer båda två (på grund av trygghetsbehovet hade vi inte tagit oss loss). Därför är det inte officiellt än men snart är vi där. Blev väldigt berörd av er blogg. Att något kan kännas så hör överträffar alla drömmar. 😀

Svar: Hej!Vad fint och underbart att få höra om er kärleksberättelse! Det där lugnet är guld värt - nytt och ovant men helt underbart!
Jag har varit lite i samma situation, att vara i en relation mycket pga trygghetsbehovet. Jag hade egentligen tänkt vara själv ett tag till, men så dök han upp - mannen i mitt liv! <3 Tacksam!

Roligt att du/ni hittat hit! Ljus och kärlek <3
/Lina
djungelhjrnor.blogg.se

Kommentera här: